MOTORISTILLE

SATULAN nyörityksiä on menonelaisia
Moottoripyörän satula
Taidetta satuloissa

Näyttelypyöriin on laitettava pyörän tyyliin sopiva satula. satuloiden nyöritys antaa satulalle viimeistellyn tai jopa taiteellisen viimeisen silauksen. Nyöritystapoja on montaa erilaista valittavana.

Nahkaliivit

Nahkaliivien nyöritykset ovat jo traditio. nyöritys reunassa antaa vanhallekkin nahkaliiville lisäaikaa, sillä käyttäjät tuntevat suurta kiintymystä monessa mukana olleita nahkaliivejään kohtaan.



kahvanahat suojaavat kylmaltä ja parantavat pitoa - näyttää kyl kasn hyvältä

Kytkimen suojaaminen nyörillä

kaunista ja käytännöllistä

Moottoripyörien kahvojen päällystäminen kokonaan nyörittämällä tai erillisillä nahkapaloilla on meidän olosuhteissamme oivallinen keksintö. Ote paranee, kun kuskilla on hanskat kädessä. Kahvat eivä huou niin paljon kylmää käsille. Ovathan ne hiton hyvän näköiset samalla - niihin saa kyllä hapsujakin 😉

jarkko simola eli nahkaJaakko
Ota yhteyttä

nyöritys ja eri tyypit nyörittää

Nyöritystekniikka kuva nahkanarulla nahkaiseen tuotteeseen - nahkajaakko nyörittää
double loop


Double loop on kaunis ja näyttävä, mutta hyvin hidas nyörittää. 


Tutustu kursseihin
helppo malli erilaisiin tikkeihin
helppoja nyöritysmalleja

Nämä ovat helppoja nyöritysmalleja, joita käytetään etenkin kirjonnassa, mutta myös nahkaa nyörittävät sekä kirjovat voivat käyttää näitä malleja.



opiskelu
pyöreän esineen päällystäminen nyörittämällä
Päällystminen nyörittämällä
Perinteisten käsityömenetelmien avulla on tehty monia eri tuotteita, kuten karjapaimenten piiskojen kahvaosan nyörittäminen. Meille tämä sopii mainiosta erilaisten kahvojen päällystämiseen.


tutustu kursseihin

Nyöritysohjeet kuvina

2014 muistoja

moottoripyörän satula nyöritys

On se mukava kun tuntee idearikkaita ihmisiä. Joskus vaan tarvitaan toinen toteuttamaan visioita. Tällä kertaa Raiza näki omassa Harrikassaan vision nahkanyöreistä. Ensi piti ”kiinnittää” kaksi n.6mm kaarta toisiinsa neljän nyörin punonnalla. Mielenkiintoinen haaste sinäänsä. Osa oli jo kiinni pyörässä ja sen irroittaminen olisi ollut työnä isompi kuin itse punonta. No haasteet on tehty tehtäviksi ja otin sen mielenkiinnolla ja kokemuksena vastaan. Työ onnistuikin suhteellisen hyvin ja visionäärikin oli tytyväinen.


Mutta ei se tähän jäänyt. Vaikka omistaja ilmoittikin suureen ääneen: ”Nyt se on valmis” ei kestänyt kuin kaksi päivää. Keskiviikko aamuna 05:50 kilahti kännykän viestiääni. Viestissä luki ”ehtisitkö vielä tehdä yhden punonta jutun….tuli yx visio…..”.
Mitäpä siinä muuta kuin nahkapakki mukaan ja Bike Fellowsin pajalle. Pyörään asennetut uudet jarru ja kytkin kahvat kaipasivat hieman koristelua. Tällä kertaa neljän nyörin punominen ei tuottanut vaadittavaa tulosta vaan nyörit leikattiin vielä puoliksi. Tein ensimmäisen kahdeksan nauhan punontani viikon päästä näyttelyyn menevän Harrikan uusiin cromin kiiltoisiin kahvoihin. Kahvat oli pyörässä kiinni. Ensimmäinen antoi todella paljon vastusta. Asento kun oli pysty niin nyörit valuivat jatkuvasti alas. Kikka kakkosta ja Raizan apukäsiä käyttäen saatiin kahva valmiiksi. Tulos näytti hyväksyttävältä joten jatkoin toiselle puolelle. Nyt tekeminen olikin huomattavasti helpompi. Liekö harjoittelu vai kahvan vaaka asento helpottanut nyörittämistä. Kyllä niistä ihan nätit tuli. Toivottavasti ne ei estä kesän näyttelyissä palkintojen rohmuamista.